טיפים לבחירת אדריכל

עולם האדריכלות כולל בתוכו כמה וכמה התמחויות, לרבות תכנון מבנים ועיצוב פנים. בחירת אדריכל לתכנון ועיצוב הבית אינה משימה שיש להקל ראש לגביה, מאחר ובעל המקצוע שתבחרו הוא זה שיסייע לכם לתכנן את הבית עליו תמיד חלמתם. בחירת אדריכל מקצועי תאפשר לכם לבצע את עבודות השיפוץ בראש שקט, משום שהוא יתמודד מול בעלי המקצוע השונים וידאג עבורכם להיתרי בניה ולאישורים הנחוצים לתכנון ושיפוץ הבית. כיצד תבחרו את האדריכל האידיאלי עבורכם?

אדריכל או מעצב פנים?

אחת השאלות שעולה בתהליך בחירת האדריכל, נוגעת לדילמה בין בחירת אדריכל לבחירת מעצב פנים. ובכן, אם השיפוץ שאתם עתידים לבצע בבית כולל תוספות בנייה, הרחבת חדרים או כל שינוי שמשפיע על חלקו החיצוני של המבנה – הרי שאדריכל היא התשובה עבורכם. מעצב פנים, הוא מי שיסייע לכם לעצב את חלקו הפנימי של הבית מבלי לפגוע או לשנות את מראהו החיצוני.

האדריכל אחראי על תכנון המבנה (ויכול להתמחות גם בתכנון ועיצוב נוף), בין אם מדובר במבנה חדש שטרם הוקם ובין אם מדובר במבנה קיים. מתפקידו לשרטט את התכנון האידיאלי למבנה וללוות את שלבי העבודה עד לסיום הפרויקט תוך התחשבות בתנאי השטח, היתרי הבנייה, הבירוקרטיה הנלווית לתהליך וצרכי הלקוח. יתרה מזאת, הוא יפקח על העבודות שמתבצעות ויוודא שהן עומדות בציפיות הלקוח כמו גם מיושמות באופן מקצועי.

אז איך תבחרו אדריכל?

המלצות

יש לא מעט מקומות שבהם ניתן לקבל המלצות אודות אדריכלים איכותיים וברוב המקרים, מדובר גם בהמלצות אמינות. תחילה, נסו לברר מול בני המשפחה והחברים אם הם יכולים להמליץ לכם על אדריכל מקצועי. מעבר לזה, תוכלו לחפש מידע ברחבי הרשת, כמו באתרי אינטרנט ייעודיים או ברשתות החברתיות, בין אם מדובר בהמלצות וביקורות של לקוחות עבר או בפורטלים מקצועיים בתחום. קראו אודות אדריכלים מומלצים ובחרו את בעלי המקצוע הרלוונטיים עבורכם. אגב, לעיתים ישנה אפשרות לשוחח עם לקוחותיו של האדריכל ולשאול אותם שאלות בנוגע לאופי העבודה ורמת המקצועיות שלו.

תיק עבודות

בכדי לוודא שעבודותיו של האדריכל שבחרתם הן אכן לשביעות רצוכם, רצוי לעיין בתיק העבודות שלו או להגיע למבנים שתכנן ועיצב בכדי להתרשם מאיכות וטיב העבודה כמו גם סגנון העיצוב האופייני לו. כיום יש מידע רב באינטרנט ובעלי מקצוע רבים מחזיקים באתר מקצועי או עמוד עסקי ברשתות החברתיות, כך תוכלו להיכנס לנכסים הדיגיטליים שלהם, לעיין בעבודותיהם הקודמות ולאמוד את רמת המקצועיות שלהם.

חשיבה יצירתית

בדרך כלל לאדריכלים יש סגנון מסוים שמזוהה איתם, אך יחד עם זה, רצוי לבחור באדריכלים שחשיבתם אינה מקובעת, שהם גמישים מבחינה יצירתית ופתוחים לרעיונות ייחודיים.

רמת הזמינות

לא פחות חשוב הוא לברר מול האדריכל את רמת הזמינות שלו למהלך הפרויקט (שעשוי להימשך לאורך כמה חודשים\שנה ויותר). אם אתם זקוקים לזמינות מיידית או לשעות גמישות, כדאי לעדכן את בעל המקצוע ולערוך תיאום ציפיות בנושא.

יחסי אנוש טובים

תהליך תכנון המבנה עלול לקחת לא מעט זמן, לכן חשוב שהתקשורת שלכם מול האדריכל תהיה נעימה ונוחה לשני הצדדים. בפגישת ההיכרות תוכלו לבחון את טיב האינטראקציה ביניכם ולקבל החלטה בנוגע להמשך העבודה. נוסף לכך, במהלך הפגישה, האדריכל יתכנן באופן ראשוני ובסיסי את הבית בהתאם לבקשותיכם ולשגרת חייכם (לכן חשוב להגיע לפגישה כשאתם ממוקדים), כך שלא רק שתוכלו להתרשם מהאינטראקציה ביניכם, אלא גם תצליחו להבין אם סגנון העבודה והחשיבה היצירתית של האדריכל תואמת לציפיותיכם. בכדי לבחור את האדריכל האידיאלי ביותר, כדאי לערוך פגישה עם 2-3 אדריכלים שרלוונטיים לכם.

 עמידה בתקציב שהוגדר מראש

אחד הלבטים בבחירת אדריכל קשור לתקציב הלקוח. בכדי להגדיר סכום ריאלי לעבודה, כדאי לברר מהם המחירים הממוצעים בשוק. בפגישת ההיכרות, רצוי לברר מול האדריכל אם הפרויקט עתיד לעמוד במסגרת התקציב שהגדרתם. במידה ולא, נסו להבין מהו הסכום שתיאלצו לשלם או לחילופין, האם יש דרכים להוזיל את עלות הפרויקט באופן שלא יפגע באיכות העבודה.

יש לא מעט אלמנטים שעשויים לסייע לכם לבחור את האדריכל הנכון ביותר עבורכם. רק לאחר פגישת ההיכרות עם האדריכל, תוכלו לדעת אם הוא האחד שיתכנן עבורכם את בית החלומות. לאחר שתחתמו על הסכם עבודה ותאשרו את הסקיצות ששורטטו עבורכם, האדריכל יוכל להתחיל לטפל בבירוקרטיה הנלווית לפרויקט ולגייס בעלי מקצוע נוספים לטובת תחילת העבודה.

 

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *