עבודות גבס בסלון

החדר הגדול ביותר בבית ממוצע הוא הסלון, שהרי זהו החדר המרכזי והחלל שמקבל את פני האורחים והדיירים בכניסה לבית. הסלון משמש למנוחה ואירוח, לכן מהווה חלל המכיל אלמנטים רבים החל מספות, טלוויזיה ועד לחפצי נוי שונים. עיצוב סלון הבית מקנה לחלל את הנראות הרצויה ומאפשר לדיירים להרשים את אורחיהם באמצעות האלמנטים השונים שבו. לפיכך, ניכר כי רבים משקיעים מחשבה וזמן בעיצוב הסלון בתהליך השיפוצים

כחלק מעיצוב החלל, ניתן לבצע גם עבודות גבס שונות, אלה עשויות להיות פרקטיות במיוחד ולא ישמשו רק כאלמנט עיצובי, כדוגמת קרניז או נישה לטלוויזיה.

למה גבס?

הגבס הוא חומר גמיש, קל משקל, ידידותי לבריאות ופשוט, עמו ניתן לבנות במהירות יחסית מגוון רחב של אלמנטים ולשמור על רמת דיוק איכותית, לכן זה לא מפליא שהוא לוקח חלק מהותי בבנייה המודרנית ועיצוב הפנים. את לוחות הגבס ניתן לחתוך לגדלים הרצויים ובאמצעותם לבנות מדפים, נישות ייחודיות, קירות, מחיצות, תקרות ועוד. עוביו של לוח הגבס הוא 12 מ"מ בממוצע, אולם ניתן למצוא לוחות שעוביים דק יותר. קיימים סוגי גבס שונים לבנייה ולכל סוג יש יתרונות שונים, לדוגמא הגבס הירוק עמיד בפני לחות, לוח גבס וורוד עמיד לאש, לוח גבס עם פוליסטירן מוקצף מאפשר בידוד תרמי וכו'.

אילו עבודות גבס ניתן לבצע בסלון?

מזנון ונישה לטלוויזיה

אחד הרהיטים השימושיים בסלון הבית הוא המזנון. הוא מהווה מקום אחסון עבור פרטי הנוי שאספנו במשך השנים, ספרי הקריאה שלנו וחפצים נוספים. מזנון מגבס עשוי לסייע בהסתרת חוטי החשמל והכבלים החשופים, כך שמעבר להיותו אלמנט עיצובי הוא מסתמן כפרקטי ויעיל במיוחד. את מזנון הגבס תוכלו לעצב באופן המותאם לחלל הסלון ובגדלים הרלוונטיים לכם. יתר על כן, אפשרויות העיצוב הן מגוונות במיוחד, כך שתוכלו להפליג בדמיון ולעצב את רהיט הגבס כפי שתרצו. כדאי לדעת כי מזנון הגבס יכול להשתלב עם חומרי גלם נוספים כמו זכוכית, מתכת ועץ, מה שיתרום לנראות החלל. נוסף לכך, ניתן לבנות בסלון נישה ייעודית לטלוויזיה במיקום הרצוי ובגודל הרלוונטי עבורכם. השימוש בגבס לבניית נישה ומזנון ימנעו מכם בעתיד את החיפושים אחר רהיטים חדשים ויחסכו את ההובלה וההרכבה. אגב, את מזנון הגבס לא חייב להותיר בצבעו הלבן, כך שניתן לצבוע אותו במגוון צבעים ומרקמים (צבעי שמן, צבעים פלסטיים או צבעים אקריליים) וליצור את הרהיט האידיאלי עבור הסלון שלכם.

הנמכת תקרה

ניכר כי בבתים רבים ומוסדות ציבוריים הנמכת התקרה באמצעות גבס היא בין השיפוצים האידאליים ביותר, זאת מאחר שהנמכת התקרה מהווה אלמנט עיצובי ופרקטי במקביל, החל מחיפוי לתקרה מקולפת ושיפור נראותה ועד להסתרת תשתיות כדוגמת מערכת מיזוג האוויר. אמנם הסתרת מערכת מיזוג האוויר הנה שכיחה לעבודת גבס מסוג זה, אך כיום הנטייה היא להסתיר תשתיות טכנולוגיות כמו מערכות סאונד ומערכת התאורה (יצירת תאורה נסתרת). לוחות הגבס המשמשים להנמכת התקרה מאפשרים להקנות לבית מראה קלאסי ועיצובי במחיר אטרקטיבי ביחס לחומרי בנייה אחרים. כמו כן, קיימות שיטות ייחודיות להתקנת התקרה באופן בטיחותי וחזק.

תקרה צפה

תקרה צפה היא תוספת גבס המורכבת על התקרה הקיימת בעוד שהחיבורים ביניהן אינם נראים לעין. בעבר התקרות הצפות שימשו בכדי להסתיר שיבושים המצויים בתקרה המקורית אך במרוצת השנים, הפכה תקרת הגבס הצפה לכלי עיצובי ואלמנט המקנה לחלל החדר נראות ייחודית ומרהיבה. את התקרות הצפות ניתן לאבזר בתאורה קלושה הסמויה מן העין, מה שמאפשר ליצור עיצוב מיוחד ומרשים.

קרניז

תוספת גבס ייחודית ובולטת הממוקמת לכל אורך הקיר וחוצה בינו לבין התקרה. את הקרניז ניתן לבנות בעיצובים שונים ולשלב עמו תאורה נסתרת או נורות לד. יתר על כן, הוא מהווה אלמנט פונקציונלי לטובת הסתרת חוטי חשמל חשופים, מערכת מיזוג האוויר ועוד. מעבר לזה השימוש בקרניז ניכר במידה ומעוניינים להדגיש אזור בחלל החדר כמו אזור הישיבה, או לחילופין ניתן לשלבו כחלק מהעיצוב של התקרה הצפה. את הקרניז ניתן ליצור בצורות שונות כמו קרניז בקונספט גאומטרי, גלי, בעל פינות מעוגלות או מעוצב בחיתוכים ייחודיים, מה שיקנה לסלון מראה מרהיב ומודרני.

בשורה התחתונה

לוחות הגבס יכולים לסייע רבות בעיצוב הסלון ולהקנות לו מראה דקורטיבי במיוחד. רוב עבודות הגבס הללו מהוות אלמנטים פרקטיים ויעילים עבור אחסון, הסתרת רכיבים חשופים וכו', כך ניתן ליצור מראה אסתטי ונקי בחלל. אין ספק שעבודות גבס בסלון יעילות עבור עיצובו, בשל המחיר האטרקטיבי, הגמישות בעיצוב ובניית האלמנטים ויתרונותיו הנוספים של הגבס.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *